Sponsorbeleid

HV de Beuk is continu op zoek naar sponsors en biedt haar sponsoren diverse mogelijkheden om zich aan de club te verbinden. Laagdrempelig en kortlopend. Hierdoor is het voor een sponsor makkelijk om in én ook weer uit te stappen.

Hieronder vindt u de huidige mogelijkheden van sponsoring die HV De Beuk op dit moment aanbiedt: tenuesponsoren, reclamebordsponsoren, nieuwsbriefsponsoren en websitesponsors.

Tenuesponsor

Een sponsor kan er voor kiezen om tenues te sponsoren. Dit is voor een heel team, shirts en broekjes. HV de Beuk wil uniformiteit in shirts en broekjes en gaat vanaf 2017-2018 met een nieuwe leverancier aan het werk. Vanaf 2017-2018 worden alle tenues via de sponsorcommissie en het bestuur geregeld. Hierop mag géén uitzondering worden gemaakt.

Een “standaard” team bestaat uit 13 spelers en 1 keeper, echter is dit in de meeste gevallen afwijkend. Met de sponsor wordt gekeken naar de structuur van een team en wordt besloten hoeveel tenues er besteld worden. Hierbij gaan we als vereniging uit van een mogelijke toename van een team met één lid, lees bij bijvoorbeeld 10 spelers, is het te bestellen tenue aantal 11.

Het te sponsoren bedrag is de werkelijke kosten van de tenues. Daarbovenop vragen we een klein sponsorbedrag van € 100 bij een maximale teamgrootte van 11 én € 150 bij 12 en groter. Dit is een éénmalig bedrag en niet jaarlijks terugkerend. De sponsor wordt voor 3 jaar gecommitteerd aan het team dat hij/zij sponsort, maar dit kan mogelijk ook langer zijn wanneer er na 3 jaar nog geen nieuwe shirtsponsor beschikbaar is.

De kosten voor een “standaard” team liggen voor tenues inclusief sponsoring van de vereniging ongeveer € 1.000. Dit is een indicatie en kan dus per team afwijken. Eventuele “extra” sponsoring van truien, warmloopshirts e.d. worden op maat gemaakt. Echter ligt de sterke voorkeur van de vereniging op tenuesponsoring.

Reclamebordsponsor

Per seizoen of per jaar kan een sponsor een reclamebord sponseren. Deze staat gedurende de thuiswedstrijddagen met de neus naar de tribunes gericht. De sponsor levert zelf een logo aan en eventuele tekst. De borden zijn eigendom van de vereniging.

Na 20 september 2017 geldt dat een bord een looptijd krijgt van 1 jaar, de ingangsdatum wordt met de sponsor overlegt. Bijvoorbeeld 1 november 2017 – 31 oktober 2018.

Mogelijk kan na het stoppen van de sponsoring het bord aan de sponsor worden doorverkocht. Dit wordt altijd in overleg met de sponsorcommissie en het bestuur gedaan.

Bord 100x50cm. Jaar/seizoen 1: € 100, opeenvolgende jaren € 85 per jaar/seizoen.

Nieuwsbrief

Per 3 maanden verschijnt er onder de leden en relaties (sponsoren, partners, ouders, e.d.) een nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief met daarin het logo wordt digitaal verspreid en wordt op de website geplaatst. *Mogelijkheid om regelmatig op de social media pagina’s van HV de Beuk te komen voor €10,- extra.

HV De Beuk biedt onderstaand formaat aan in de nieuwsbrief. (Bedrijfs)logo’s en -namen dienen te worden opgestuurd naar sponsors@hvdebeuk.nl.